lock down ကာလႏွင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ သင္ၾကားေပးေနတဲ့ မပ္က္သဗ္ ဆရာမ်ား
ဒီေန႔ က်ေနာ္တို႔အသိုင္းအဝိုင္းမွာ အေကာင္းျမတ္ဆံုးလူ ဘယ္သူလဲ ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ ကိုယ့္အျမင္နဲ႔ကိုယ္ သတ္မွတ္ထားၾကတယ္။
တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ကေတာ့
خيركم من تعلم القرآن و علمه
အသင္တို႔အနက္ အေကာင္းျမတ္ဆံုးေသာသူဟာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ သင္ယူၿပီး ျပန္လည္သင္ၾကားေပးသူ ျဖစ္တယ္ လို႔ မိန္႔ၾကားထားေတာ္မူတယ္။
(ဗိုခါရီက်မ္း)
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးေနသူကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္းဟာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္းဟာ အလႅာအသွ်င္ျမတ္ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။
အလ္ခိုင္ရာသုလ္ေဟစားန္က်မ္းမွာ လာ႐ွိတယ္။
တရက္
ေအမာမ္အဗူဟနီဖာ(ရေဟ့)သခင္ကို သားျဖစ္သူဟမၼားဒ္က ေက်ာင္းက ျပန္လာၿပီး စူရဟ္ဖာေသဟာ ဖတ္ျပတယ္
ေအမာမ္ဆပ္က အရမ္း ဝမ္းေျမာက္ေပ်ွာ္ရႊင္ၿပီး ဆရာအတြက္ ေငြဒဂၤါးတေထာင္ လက္ေဆာင္ေပးလိုက္တယ္။
ေငြဒဂၤါးတေထာင္ဟာ ျမန္မာေငြနဲ႔ ဆိုရင္ ဒီေခတ္မွာ ေငြက်ပ္ ၂၅သိန္းနီးပါး ႐ွိတယ္။
အရင္ေခတ္က ေငြသားတန္ဖိုးျမင့္တယ္ဆိုေတာ့ ဒီထက္ေတာင္ ပိုမ်ားအံုးမယ္။
ဆရာျဖစ္သူက ဘာလို႔ ဒီလို လက္ေဆာင္ေပးရတာလဲ ေမးေတာ့
ေအမာမ္ဆပ္က ေျပာတယ္
အိမ္မွာ ေလာေလာဆယ္ ပိုက္ဆံ ဒီေလာက္ပဲ ႐ွိလို႔ ဒီေလာက္ပဲ ေပးရတာ စိတ္ထဲ အားမရဘူး
ဒီထက္ ပိုၿပီး ႐ွိခဲ့ရင္ က်ေနာ္ ပိုၿပီး ေပးခ်င္တာပါတဲ့
ဒါ့ေၾကာင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ သင္ၾကားေပးေနတဲ့ ဆရာမ်ား၊မပ္က္သဗ္ သာသနာ့အေျခခံေက်ာင္းဆရာမ်ားကို ေလးစားတန္ဖိုးထားရပါမယ္။
အခုလို lock down ကာလ တခ်ိဳ႕ေဒသေတြမွာ ဆရာေတြကို လစာမေပးၾကတာမ်ိဳးေတြ၊ထုတ္ပယ္တာမ်ိဳးေတြ ၾကားေနရတာ ေတာ္ေတာ္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္စရာပါ။
ဆရာေတြကို ဝန္ထမ္းလို သေဘာထားၿပီး
ကိုယ္ခ်င္းစာတရားကင္းမဲ့စြာ လုပ္ေဆာင္ေနၾကတယ္။
ဆရာေတြကို ေပးတဲ့ လစာဟာ လူႀကီးမင္းတို႔ မိသားစုေတြရဲ႕ နာ႐ွ္သာဖိုးေတာင္ မ႐ွိပါဘူး။
တာဝန္ရွိသူေတြဟာ မိမိ မိသားစုအတြက္ ေသာကထား အၾကံထုတ္ၿပီး ႐ွာေဖြသလို ဆရာေတြအတြက္လည္း ေသာကထား ႀကိဳးပမ္းရပါမယ္။
ဆရာေတြ တာဝန္သိ တာဝန္ခံ မႈ ႐ွိေအာင္ အရင္က မပ္က္သဗ္ေတြမွာ လူႀကီးမင္းတို႔ ၾကပ္မတ္ခဲ့ၾကသလို အခု လူႀကီးမင္းတို႔လည္း မိမိတာဝန္သိၿပီး တာဝန္ခံၾကဖို႔ လိုပါတယ္။
လူတေယာက္ရဲ႕ ရပိုင္ခြင့္ကို မေပးခဲ့ဘူး
သူ႔ဖက္ကေန ရပ္တည္ၿပီး ေတာင္းဆိုေပးမဲ့သူလည္း မ႐ွိခဲ့ဘူး ဆိုရင္ ေကယာမသ္ေန႔က်ရင္ တမန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ အလႅာအသွ်င္ျမတ္ရဲ႕ ရံုးေတာ္မွာ ဒီကိစၥအတြက္ တရားစြဲဆိုေတာ္မူမယ္ ဆိုတဲ့ ဟဒီးစ္ေတာ္ဟာ က်ေနာ္ သတိျပဳစရာပါ။
အလႅာအသွ်င္ျမတ္ ကြၽန္ုပ္တို႔အားလံုးကို ေသာင္ဝ္ဖီးက္ ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူပါေစ
အာမီးန္
17.6.2020 ဗုဒၶဟူးေန႔
စည္ သူ ေအာင္
خيركم من تعلم القرآن و علمه
အသင္တို႔အနက္ အေကာင္းျမတ္ဆံုးေသာသူဟာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ သင္ယူၿပီး ျပန္လည္သင္ၾကားေပးသူ ျဖစ္တယ္ လို႔ မိန္႔ၾကားထားေတာ္မူတယ္။
(ဗိုခါရီက်မ္း)
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးေနသူကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္းဟာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္းဟာ အလႅာအသွ်င္ျမတ္ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။
အလ္ခိုင္ရာသုလ္ေဟစားန္က်မ္းမွာ လာ႐ွိတယ္။
တရက္
ေအမာမ္အဗူဟနီဖာ(ရေဟ့)သခင္ကို သားျဖစ္သူဟမၼားဒ္က ေက်ာင္းက ျပန္လာၿပီး စူရဟ္ဖာေသဟာ ဖတ္ျပတယ္
ေအမာမ္ဆပ္က အရမ္း ဝမ္းေျမာက္ေပ်ွာ္ရႊင္ၿပီး ဆရာအတြက္ ေငြဒဂၤါးတေထာင္ လက္ေဆာင္ေပးလိုက္တယ္။
ေငြဒဂၤါးတေထာင္ဟာ ျမန္မာေငြနဲ႔ ဆိုရင္ ဒီေခတ္မွာ ေငြက်ပ္ ၂၅သိန္းနီးပါး ႐ွိတယ္။
အရင္ေခတ္က ေငြသားတန္ဖိုးျမင့္တယ္ဆိုေတာ့ ဒီထက္ေတာင္ ပိုမ်ားအံုးမယ္။
ဆရာျဖစ္သူက ဘာလို႔ ဒီလို လက္ေဆာင္ေပးရတာလဲ ေမးေတာ့
ေအမာမ္ဆပ္က ေျပာတယ္
အိမ္မွာ ေလာေလာဆယ္ ပိုက္ဆံ ဒီေလာက္ပဲ ႐ွိလို႔ ဒီေလာက္ပဲ ေပးရတာ စိတ္ထဲ အားမရဘူး
ဒီထက္ ပိုၿပီး ႐ွိခဲ့ရင္ က်ေနာ္ ပိုၿပီး ေပးခ်င္တာပါတဲ့
ဒါ့ေၾကာင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ သင္ၾကားေပးေနတဲ့ ဆရာမ်ား၊မပ္က္သဗ္ သာသနာ့အေျခခံေက်ာင္းဆရာမ်ားကို ေလးစားတန္ဖိုးထားရပါမယ္။
အခုလို lock down ကာလ တခ်ိဳ႕ေဒသေတြမွာ ဆရာေတြကို လစာမေပးၾကတာမ်ိဳးေတြ၊ထုတ္ပယ္တာမ်ိဳးေတြ ၾကားေနရတာ ေတာ္ေတာ္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္စရာပါ။
ဆရာေတြကို ဝန္ထမ္းလို သေဘာထားၿပီး
ကိုယ္ခ်င္းစာတရားကင္းမဲ့စြာ လုပ္ေဆာင္ေနၾကတယ္။
ဆရာေတြကို ေပးတဲ့ လစာဟာ လူႀကီးမင္းတို႔ မိသားစုေတြရဲ႕ နာ႐ွ္သာဖိုးေတာင္ မ႐ွိပါဘူး။
တာဝန္ရွိသူေတြဟာ မိမိ မိသားစုအတြက္ ေသာကထား အၾကံထုတ္ၿပီး ႐ွာေဖြသလို ဆရာေတြအတြက္လည္း ေသာကထား ႀကိဳးပမ္းရပါမယ္။
ဆရာေတြ တာဝန္သိ တာဝန္ခံ မႈ ႐ွိေအာင္ အရင္က မပ္က္သဗ္ေတြမွာ လူႀကီးမင္းတို႔ ၾကပ္မတ္ခဲ့ၾကသလို အခု လူႀကီးမင္းတို႔လည္း မိမိတာဝန္သိၿပီး တာဝန္ခံၾကဖို႔ လိုပါတယ္။
လူတေယာက္ရဲ႕ ရပိုင္ခြင့္ကို မေပးခဲ့ဘူး
သူ႔ဖက္ကေန ရပ္တည္ၿပီး ေတာင္းဆိုေပးမဲ့သူလည္း မ႐ွိခဲ့ဘူး ဆိုရင္ ေကယာမသ္ေန႔က်ရင္ တမန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ အလႅာအသွ်င္ျမတ္ရဲ႕ ရံုးေတာ္မွာ ဒီကိစၥအတြက္ တရားစြဲဆိုေတာ္မူမယ္ ဆိုတဲ့ ဟဒီးစ္ေတာ္ဟာ က်ေနာ္ သတိျပဳစရာပါ။
အလႅာအသွ်င္ျမတ္ ကြၽန္ုပ္တို႔အားလံုးကို ေသာင္ဝ္ဖီးက္ ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူပါေစ
အာမီးန္
17.6.2020 ဗုဒၶဟူးေန႔
စည္ သူ ေအာင္
No comments:
Post a Comment